Kalendarium 2021

Välkommen till de kurser, workshops, föreläsningar och gruppsessioner som EFT Förbundets medlemmar arrangerar. Kom och fyll på med kunskap och energi tillsammans med andra!

Vissa kurser hålls online vilket betyder att du kan delta var du än befinner dig i världen bara du har en dator. Tekniken är enkel.

Förbundets medlemsmöten och prova på-arrangemang finns också listade här. Inbjudan kommer separat. Självklart kan man vara med online även på dem.

Här hittar du också information om mässdeltagande, viktiga beslut och annat som rör EFT Förbundet

SEPTEMBER

21 september - Online

EVENT - EFT Masterclass
För tredje året i rad kommer en intervjuserie med 13 svenska och internationella experter på EFT tapping och alla dess olika användningsområden. Ur innehållet: Feng Shui och EFT, kroppsbild och emotionellt ätande, skapa bättre relationer, EFT i psykiatrin, IFS (Internal Family Systems), Tapping with Sound Healing med mera.
Läs mer och anmäl dig!
Iréne Ödmark-Hall, www.eftscandinavia.se

21 september - Stockholm

WORKSHOPSERIE - EFT, Embodiment & Play
En  kurs förankrad i EFT, somatiska övningar och ljud av gong som förenar dina inre resurser och förankrar dem i din kropp. Du övergår från att vara din egen värsta kritiker till din egen bästa vän. Återta de delar av dig som är fångade av begränsande känslor och föreställningar. Om din inre dialog är "jag är inte tillräckligt bra" eller "jag är inte värd kärlek", kommer denna upplevelse att vända ditt inre manus. Kursen är en serie med sex workshops som du kan gå i sin helhet eller som separata evenemang.
Läs mer här!
Kasia Soraya, www.kasiasoraya.com

OKTOBER

1 oktober - Stockholm

FÖRELÄSNING - med After Work
“Hur kan du stötta dina barn till ökad glädje och välmående?
Du får bl a lära dig grunderna i självhjälpsmetoden EFT som du kan lära ut, även till barn.
Catarina Guldberg, www.stress-fri.se

5 och 19 oktober - Stockholm

WORKSHOPSERIE - EFT, Embodiment & Play
Läs mer här!
Kasia Soraya, www.kasiasoraya.com

16 oktober - Online

KURS - EFT, Self Compassion & Inner Child Work
Här lär du dig en kärleksfull modell för att bearbeta begränsande tankemönster och läka barndomstrauma. Vi kan aldrig göra om det som hänt, men vi kan låta våra "inre barn" få den kärlek och det handlingsutrymme som inte fanns till hands när vi var små. Ger fler möjligheter än traditionell EFT. En användbar kurs man verkligen mår bra av! 3 tillfällen, start lördag 16 oktober.
Iréne Ödmark-Hall, www.eftscandinavia.se

24 oktober - Online

WORKSHOP INTRO - Prova på EFT
Historiken bakom EFT. - Självkännedom om hur vi människor fungerar; vårt medvetande, våra känslor och behov, vår prägling m m. - Knackningsträdet representerande våra liv. - Använda EFT på olika tema som deltagarna finner relevanta, t ex jobbiga känslor/upplevelser, stress, beroenden, fobier, smärta och besvärande fysiska tillstånd.
Tid: 15.00 – 18.30
Pris: 350 kr inkl moms
Anmälan till info@relationscoachen.nu och förskottsbetalning till Swish 0706871033 senast 14/10.
Läs mer om Gunilla Wigertz >>

26 oktober - Online

WORKSHOP - Från överviktig till jätteviktig!
En workshop om att lägga vikt vid det som är viktigt. Det som på riktigt är viktigt för att du ska känna mer glädje och lätthet i tillvaron. För att ha en kropp, en vikt och ett ätbeteende som vi trivs med behöver vi utforska vad som ligger bakom såväl vår längtan som våra hinder. Kom och lär dig hur EFT tapping kan hjälpa dig att få balans och varför det inte är ditt fel om du misslyckats tidigare.
Anette Eriksson, www.aneri.se

26 oktober - Online

KURS - EFT för hemmabruk - släpp stress & oro
En självgående webbkurs i grupp över 4 veckor, för dig som vill knacka på egen hand utan att känna dig ensam. Med värme och medkänsla guidas du att utforska det som stressar och oroar dig. Teknikerna vi använder varierar, med de är alla maxade med goda och effektiva ingredienser som hjälper dig till ett lugnare och rikare liv.
Iréne Ödmark-Hall, www.eftscandinavia.se

29-31 oktober - Tärnsjö

RETREAT - Mer än ett Retreat
Den efterlängtade pausen! Under helgen får du prova tre metoder för personlig utveckling och stressreduktion i en underbar miljö på Liljero Retreat - Medicinsk yoga, Mindfulness och EFT. Retreatet leds av Sara Emilione och Tina Lee Möller.
Tina Lee Möller, www.tinaleecenter.se

NOVEMBER

13 - 14 november - Online

UTBILDNING - EFT 1&2 Kombokurs i tre moduler
Här lär du dig använda EFT tapping både som självhjälp och i ditt arbete med människor. Du lär dig massor! Tryggt, utvecklande och roligt. Din lärare är Skandinaviens enda EFT International Master Trainer. Kursen följer EFTi's riktlinjer och ger möjlighet till internationell certifiering/ackreditering.
Iréne Ödmark-Hall, www.eftscandinavia.se

DECEMBER

3 - 4 december - Norrköping

WORKSHOP - EFT for Love, Lust & Relationships
En hel helg på Mandalakollektivet i Norrköping. I workshopen "Läka hjärtat" använder du EFT för att hjälpa nervsystemet släppa falska sanningar så att du kan känna mera självkärlek. "Skapa autentisk intimitet" lär dig inte bara att känna dina känslor utan också att känna dig trygg när du uttrycker dem. Workshopen "Skapa autentisk intimitet" hjälper dig att känna dig säkrare att uttrycka din sexuella sanning medan du hedrar och utforskar dina gränser.
Kasia Soraya, www.kasiasoraya.se

Våra certifierade EFT-terapeuter finns runt om i Sverige. Var och en av dem har sin egen unika stil.

Se om det är någon som passar just dig.

Hitta din EFT-terapeut