Kalendarium 2022

Välkommen till de kurser, workshops, föreläsningar och gruppsessioner som EFT Förbundets medlemmar arrangerar. Kom och fyll på med kunskap och energi tillsammans med andra!

Vissa kurser hålls online vilket betyder att du kan delta var du än befinner dig i världen bara du har en dator. Tekniken är enkel.

Förbundets medlemsmöten och prova på-arrangemang finns också listade här. Inbjudan kommer separat. Självklart kan man vara med online även på dem.

SEPTEMBER

17 - 24 september - Bosnien

RESA - Pyramiderna i Bosnien
Följ med på denna spännande resa till de kraftfulla pyramiderna i Bosnien. Förutom alla utflykter vi gör i området, kommer du också att få en introduktion till EFT. Du får även prova på andra olika energibalansernade tekniker och övningar. Det blir även en resa i slutet av maj.

24 september - Online

KURS - Nalleknackning
Det är något speciellt med en liten gullig leksak, det lockar fram känslor vi inte trodde fanns inom oss. Att använda nallar och gosedjur i knackningen skapar både distans till problemet och närhet till känslorna. En bra kombination för att lösa upp och släppa det som behöver släppas. Här får du lära dig hur du använder tekniken som självhjälp, och när du vill hjälpa andra - barn eller vuxna.

24 september - 1 oktober Online

UTMANING - Konsten att få saker och ting gjorda
Det blir lättare, effektivare och roligare att få saker och ting gjorda när man gör det tillsammans! Det handlar om att komma över motståndet mot att göra det du vill göra ... det du hittills skjutit på ... och äntligen få det gjort. En rolig utmaning som hjälper dig få ändan ur!
Tina Lee Möller - www.tinaleecenter.se

29 september - Online

KURS - Tapping för barn och föräldrar
Att vara förälder är underbart - och utmanande! 7 torsdagskvällar med start 29 september.  Lär dig hur du kan hjälpa ditt/dina barn - och dig själv - att lättare hantera vardagslivets alla utmaningar med tillit och trygghet. Det blir lite teori, men mesta tiden ägnar vi åt praktiskt arbete, och övningar som du direkt kan använda därhemma.
Marie Hillberg och Iréne Ödmark-Hall, www.eftscandinavia.se

OKTOBER

1 - 2 oktober - Stockholm eller Online

KURS - EFT Mastery
Välkommen till denna intensivkurs i EFT där du lär dig en mängd olika tekniker för att effektivt kunna göra EFT på dig själv. Efter kursen får du tillgång till material online då att du kan fördjupa det du lärt dig under denna helg.
Mer info här!

5 oktober - Uppsala

WORKSHOP - EFT
EFT är en metod som kan fördjupa och utveckla. Du lär dig metoden snabbt, knackar själv på dina egna akupunkturpunkter – och befrielsen kan börja! Passar både nybörjare och vana EFT:are! Kl 19-20.30 i Hågaby. Pris: 200 kr. Anmälan till Nina på ninahallberg@hotmail.com eller sms till 076-0076342.
Nina Koenigs Hallberg, www.helandesamtal.nu

7 - 9 oktober - Tärnsjö (Liljero Retreat)

RETREAT - Smink & Soul
Välkommen till en riktig tjejhelg! Vi kommer att leka med smink, hudvård, ansiktsyoga, EFT-tapping, meditation, matlagning, självkärlek, skratt och gemenskap. Skönhet är så mycket mer än det som syns på ytan. Skönhet strålar från själen och ut – men skönhet kan också stråla utifrån och in, som när du sminkat dig snyggt och gillar det du ser i spegeln. Lite ytligt fix kan göra susen för humöret!
Tina Lee Möller och Catherine Dichy, www.tinaleecenter.se

8 oktober - Online

KURS - EFT, Self Compassion & Inner Child Work
En kurs för dig som vill lära dig en kärleksfull modell för att bearbeta begränsande tankemönster och läka barndomstrauma. Vi för in nya resurser, kraft och trygghet i en situation där dessa inte fanns tillgängliga. Ett fint sätt att stärka sin självmedkänsla.  3 moduler med start 8 oktober.

25 oktober - Online

FRI WORKSHOP - Kinesiologi & Tapping
EFT Tapping har sitt ursprung i energiterapin kinesiologi. I den här workshopen får du veta mer om vad kinesiologi är (nej, det har inget med Kina att göra!), och hur du kan maximera effekten av EFT med hjälp av kinesiologi. Gästföreläsare är Mac Pompeius Wolontis, grundare av Svenska Kinesiologiskolan och pappa till den svenska tappingvarianten PAP. Ett tillfälle du inte får missa! Gratis, men vi tar tacksamt emot din donation under själva träffen.
Anmäl dig här>>

NOVEMBER

4 - 6 november - Tärnsjö

RETREAT - Återhämta hela dig
Ett lugnt och fint retreat som är unikt utformat för att ge dig skön och effektiv återhämtning, läkande energier, livsglädje och konkreta verktyg för att hantera och förebygga stress. Du får slappna av till Sound Healing Journey där du får lyssna till och känna hypnotiska toner, helande vibrationer och vackra melodier, lära dig verktyg och tekniker som hjälper dig att må bättre och njuta av egentid.
Jack Lidback och Tina Lee Möller, www.tinaleecenter.se  www.jlcoaching.se

12 november - Online

UTBILDNING - EFT 1&2 Online
Kombokursen är för dig som vill investera i din personliga och professionella utveckling. Du lär dig hur du använder EFT Tapping som självhjälp, men framför allt hur du arbetar tryggt och säkert för att hjälpa andra. Tre interaktiva helgmoduler med Sveriges enda EFT International Master Trainer. En enskild session ingår. Kursen är certifieringsgrundande.

25 november - Kristianstad

KURS - Tai Chi Chuan & EFT
Vill du sova bättre, känna mindre oro, ångest eller stress i vardagen? Provat allt - men inget funkar? Kursen är en allmän introduktion till EFT, där vi går igenom hur metoden fungerar och hur du kan använda den för eget bruk. Vi varvar teori och praktik.
Kl. 11.00 - 14.30.  Kostnad 850 kr (fika ingår).  För frågor och anmälan: ring 072 3060707 eller mejla kristin.lindahl7@gmail.com.

DECEMBER

27 - 28 december - Tärnsjö

MINI-RETREAT med Sound Journey
Släpp vardagen och kliv in i en unik upplevelse av egentid, lugn och vacker miljö, hemlagad mat, lunchföreläsning och en minisemester med inslag av läkande ljudvågor i en mesmeriserande ljudresa som är retreatets höjdpunkt. Under en sound healing journey slappnar du av liggandes med slutna ögon, blir översköljd av vibrationer och behöver inte prestera någonting alls. Du kan bara vara dig själv när Jack guidar dig i en 2-timmars inre resa som genom hypnotiska toner, helande vibrationer och vackra melodier leder dig till ett djupt avslappnat och meditativt tillstånd.
Jack Lidback och Tina Lee Möller, www.liljeroretreat.se

30 december - 1 januari - Tärnsjö (Liljero Retreat)

NYÅRSFIRANDE  - Retreat / Workshop / Semester
Vill du fira NYÅR på Liljero Retreat? I det sagolika gamla kapellet blandar vi under dessa dagar personlig utveckling med matlagning, reflektion, meditation, umgänge, samtal, drömcollagepyssel m.m.
Varva ner från 2022 och bygg upp din energi till 2023!

JANUARI

13 - 15 januari - Tärnsjö

WORKSHOP - Självkänsla
Självkänsla kan vi alla behöva mer av - i våra relationer, yrkesliv och i största allmänhet. Den hjälper oss att sätta sunda gränser, tycka om oss själva, våga mer och må bra på riktigt. Workshop - Självkänsla ger dig en helg full av effektiva processer och övningar, föreläsningar, gemenskap och mycket värme och stöd. Vi gör detta på ett roligt, utmanande och hjärtöppnande sätt.
Mer info kommer snart! Skriv upp dig på intresselistan HÄR så får du uppdaterad information.
Tina Lee Möller och Jack Lidback och Tina Lee Möller, www.liljeroretreat.se

19 januari - Kristianstad

29 januari - Kristianstad

Kristin Lindahl

Våra certifierade EFT-terapeuter finns runt om i Sverige. Var och en av dem har sin egen unika stil.

Se om det är någon som passar just dig.

Hitta din EFT-terapeut