Kalendarium 2019

Välkommen till de kurser, workshops, föreläsningar och gruppsessioner som EFT Förbundets medlemmar arrangerar. Kom och fyll på med kunskap och energi tillsammans med andra!

Vissa kurser hålls online vilket betyder att du kan delta var du än befinner dig i världen bara du har en dator. Tekniken är enkel.

Förbundets medlemsmöten och prova på-arrangemang finns också listade här. Inbjudan kommer separat. Självklart kan man vara med online även på dem.

Här hittar du också information om mässdeltagande, viktiga beslut och annat som rör EFT Förbundet

FEBRUARI

8 februari - Online

9 februari - Online

FÖRBUNDET - Medlemsträff lördag 10-11.30

11 februari - Online

HANDLEDNING - för certifiering och ackreditering i AAMET
Ingår i utbildningen och fortbildningen för AAMET EFT Practitioners. Roligt och utvecklande sätt att byta erfarenheter och få svar på frågor. 19-20.30
Info och anmälan irene (a) eftscandinavia.se

19 februari - Stockholm

WORKSHOP - Balans i vardagen
EFT är en fantastisk självhjälpsmetod för att skapa ett lugn i en stressad kropp. Förutom att du får lära dig grunderna i metoden får du också en del andra konkreta verktyg för bättre balans. Du får veta mer om Auratransformation och några enkla Qigong övningar. Begränsat antal platser. Plats: Helhetshälsan, Torsgatan 8B, kl 18-20.30
Info och anmälan här!
Catarina Guldberg, www.stress-fri.se

26 februari - Sölvesborg

WORKSHOP - EFT Prova På
Kom och prova på EFT, en effektiv anti-stressmetod som stimulerar kroppens självläkningsförmåga. Metoden är lättbegriplig, rakt på sak och enkel att lära. 13-14.30. 150 kr. Begränsat antal deltagare! Anmälan senast 20 februari, för frågor, ring 072-30 60 707
Kristin Lindahl, www.facebook.com/taichichuanEFT

MARS

1-3 mars - Stockholm

UTBILDNING - EFT Nivå 1+2
Vårens kombokurs i EFT riktar sig både till dig som vill lära dig grunderna i EFT som självhjälp (Nivå 1), och till dig som vill använda EFT i ditt arbete med människor (Nivå 1-2). 3 dagar på plats samt 3 uppföljningstillfällen online. Intensivt och utvecklande, med plats för mycket övningar och reflektioner. Kursen ger möjlighet till certifiering/ackreditering i internationella AAMET.

4 mars - Sölvesborg

WORKSHOP - EFT Prova På
Kom och prova på EFT, en effektiv anti-stressmetod som stimulerar kroppens självläkningsförmåga. Metoden är lättbegriplig, rakt på sak och enkel att lära. 18.30-20. 150 kr. Begränsat antal deltagare! Anmälan senast 20 februari, för frågor, ring 072-30 60 707
Kristin Lindahl, www.facebook.com/taichichuanEFT

8 mars - Stockholm

KURS - Agil Emotionell Reglering (EFT i arbetslivet)
För dig som vill lära dig knacka själv, främst jobbrelaterat fokus. (Efter fortsättningskursen kan du sedan gå vidare och certifiera dig.)
Plats: Informator, Karlavägen 108, Stockholm.
Mer info och anmälan här
Sara Bern, www.emotionellfrihet.se

16 mars - Stockholm

FÖRBUNDET - Öppen träff
Vill du veta mer om EFT? Introduktion till knackmetoden. Kl 10-13.
Knackpunkten, Sturegatan 44, Stockholm

26 mars - Online

FÖRBUNDET - Medlemsträff tisdag kl 19.30 - 21

30-31 mars - Stockholm Solna

MÄSSA - EFT och Asiatisk Yogamassage
Prova på EFT i kombination med Asiatisk Yogamassage på mässan HarmoniExpo o Solnahallen. EFT sänker din stressnivå så att massagen får djupare effekt.
Läs mer om Asiatisk Yogamassage!
Läs mer om HarmoniExpo!
Tina Lee Möller

31 mars - Norrköping

WORKSHOP - Intro EFT
Du får lära dig grunden i EFT och under vägledning prova att knacka på några av de känslomässiga och/eller fysiska problem du upplever. För nybörjare som vill lära sig knacka på sig själv och sina nära och kära. 4-8 deltagare. 650 kr. 15-18.30. Anmälan och frågor till info(a)relationscoachen.nu
Gunilla Wigertz, www.relationscoachen.nu

APRIL

3 april - Online

6 april - Stockholm

KURS - Tillbaka till framtiden - med Memory & Belief Reimprinting
En kreativ och kärleksfull modell för att bearbeta begränsande tankemönster och läka bardomstrauma. Genom att gå tillbaka till de tillfällen i barndomen då "sanningar" av typen Jag är inte värd att ha det bra, eller Jag måste göra allt rätt grundlades kan man tömma dem på deras emotionella laddning och i stället föra in hopp och nya resurser.

5-7 april - Tärnsjö

WORKSHOP - Släpp Bagaget
Genom olika effektiva processer, övningar, föreläsningar och EFT får du hjälp med att släppa på gammalt känslomässigt bagage som blockerar dig idag. Vi spenderar helgen tillsammans på Liljero Retreat.
Tina Lee Möller och Raymond Ahlgren. www.tinaleecenter.se

24 april - 5 juni - Online

KURS - EFT Mastery
I denna omfattande kurs som sträcker sig över 6 veckor lär du dig att på ett effektivt sätt använda EFT på olika problem. Du bearbetar dina egna problem under kursens gång. Vi träffas online en gång i veckan och däremellan får du tillgång till kursmaterialet via kurssidorna på hemsidan.
Mer info här!

MAJ

6 maj - Online

FÖRBUNDET - Medlemsträff måndag kl 19.30 - 21

JUNI

11 juni

14 - 16 juni - Tärnsjö

WORKSHOP - Total Självkänsla
Genom kraftfulla processer, övningar och inspirerande föreläsningar får du hjälp att våga vara den du vill vara och stärka din självkänsla i grunden. Raymond Ahlgren och Tina Lee Möller håller denna helgworkshop på vackra Liljero Retreat, 1 timme från Arlanda.

28 juni - Stockholm

KURS - Agil Emotionell Reglering (EFT i arbetslivet)
För dig som vill lära dig knacka själv, främst jobbrelaterat fokus. Plats: Informator, Karlavägen 108, Stockholm.
Mer info och anmälan här
Sara Bern, www.emotionellfrihet.se

AUGUSTI

16 - 23 augusti - Bosnien

RESA - Pyramiderna i Bosnien
Följ med på denna spännande resa till de kraftfulla pyramiderna i Bosnien. Förutom alla utflykter vi gör i området, kommer du också att få en intrduktion till EFT. Du får prova på olika energibalansernade tekniker och övningar. Göran Boll, grundare till Mediyoga följer med och leder olika yogapass och meditationer.
Mer info här!
Tina Lee Möller, www.tinaleecenter.se

Förbundets EFT-behandlare hittar du i Enköping, Handen, Huddinge, Härnösand, Karlstad, Knivsta, Malmö, Nacka, Norrköping, Rönninge, Sollentuna, Stockholm, Sunne, Sölvesborg, Uppsala, Årsta, Älmhult och Älvsbyn. De flesta kan även göra EFT-sessioner online.

Var och en av våra terapeuter har sin egen unika stil. Se om det är någon som passar just dig.

Hitta din EFT-terapeut